Economie

‘Nog weinig claims en klachten over geannuleerde vluchten’

De Consumentenbond en ticketclaimbedrijf EUclaim zeggen dat zij nog geen extra drukte merken als gevolg van vluchten die in verband met het nieuwe coronavirus zijn geannuleerd. Meerdere luchtvaartmaatschappijen schrapten afgelopen tijd vluchten naar bestemmingen in Italië en China.

ANP
11 March 2020 13:44Gewijzigd op 16 November 2020 18:29

„Ik heb de indruk dat bij ons vooral vragen binnenkomen. Klachten niet zozeer”, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond. „In de hoeveelheid vragen zien wij wel een toename. Afgelopen vier weken waren dat er 52.”

Een woordvoerder van EUclaim zegt dat het bedrijf, dat vergoedingen claimt bij luchtvaartmaatschappijen namens klanten, het niet drukker heeft dan normaal ondanks het feit dat door het coronavirus veel vluchten zijn geannuleerd. „Dat komt omdat vluchten die vanwege een negatief reisadvies worden gecanceld gevallen van overmacht zijn. Dan is het simpelweg niet claimbaar.”

Een juriste van EUclaim legt uit dat het anders zit bij vluchten die worden gecanceld zonder dat sprake is van een negatief reisadvies. „Als een vlucht niet doorgaat omdat een luchtvaartmaatschappij niet met halfvolle vliegtuigen wil vliegen, is er wel een kans dat mensen geld terugzien.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer