Economie

Consumentenbond dient klacht in tegen UPC

DEN HAAG (ANP) - De Consumentenbond heeft bij de Consumenten Autoriteit een klacht tegen kabelbedrijf UPC ingediend vanwege zijn agressieve verkoopmethode. Dat maakte een woordvoerder van de bond donderdag bekend.

9 February 2007 20:06Gewijzigd op 14 November 2020 04:30

Het kabelbedrijf deelt gratis ontvangers voor digitale televisie uit, maar volgens consumenten gebeurt dit op een onjuiste manier.Uit de klachten die de bond ontvangt, blijkt dat mensen denken voor ontvangst van de decoder te tekenen. Achteraf blijkt dat zij voor een overeenkomst voor digitale televisie hebben getekend.

De Consumentenbond zegt UPC eerder gewezen te hebben op de klachten van klanten. UPC zelf weerspreekt dit. „Wij hebben de laatste tijd geen meldingen van klachten van consumenten binnengekregen. In onze ogen klopt onze verkoopprocedure. Klanten kunnen op meerdere momenten ervoor kiezen niet met ons in zee te gaan. Volgens ons is de klacht onterecht”, aldus een woordvoerder van het kabelbedrijf.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer