Economie

CNV en Qlix akkoord met cao callcenters, FNV nog in beraad

Leden van vakbonden CNV en Qlix zijn akkoord gegaan met de nieuwe cao voor callcentermedewerkers. De derde bond die betrokken was bij de onderhandelingen, FNV, is nog in afwachting van de ledenraadpleging, meldt Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters.

23 November 2022 15:24Leestijd 1 minuut

De nieuwe cao, die voor circa 30.000 medewerkers geldt, heeft een looptijd van 1 januari dit jaar tot en met 31 december 2023. De partijen kwamen onder andere overeen dat per 1 januari 2023 de lonen voor mensen in de laagste schaal met 16 procent omhoog gaan, ten opzichte van de schalen per 1 juli dit jaar. Ook komt er een premievrije pensioenregeling en gaat de thuiswerkvergoeding omhoog.

Ook hebben de partijen afgesproken te streven naar een minimumloon van 14 euro per uur in 2025. Ook wordt onder andere gekeken of in een volgende cao een functiewaarderingssysteem kan worden opgenomen. Een reactie van de achterban van FNV wordt op korte termijn verwacht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl
Vond je dit artikel nuttig?

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer