Helft meer leden voor sportscholen Basic-Fit in jaar tijd
Basic-Fit heeft bijna de helft meer leden dan een jaar geleden rond deze tijd. De sportschoolketen verwacht aan het einde van dit jaar bij al langer bestaande vestigingen weer evenveel leden te hebben als voor de uitbraak van de pandemie. Vorige maand boekte Basic-Fit weer de eerste winst in ruim twee jaar tijd. Door coronabeperkingen waren fitnessclubs de afgelopen twee jaar en ook de eerste weken van dit jaar in Nederland veel dicht.
Om de inflatie tegen te gaan zet Basic-Fit meer in op het aanbieden van duurdere Premium-abonnementen, waarmee leden hun lidmaatschap met huisgenoten kunnen delen. 35 procent van de nieuwe leden vorige maand sloot dat lidmaatschap af, tegenover 23 procent aan het begin van het jaar. Om de groei van het aantal klanten verder door te zetten blijft de sportschoolketen meer inzetten op marketing de rest van dit jaar.
Het aantal leden bedroeg halverwege dit jaar bijna 3 miljoen, tegenover ruim 2 miljoen vorig jaar rond dezelfde tijd. Voor eind dit jaar rekent Basic-Fit op 3,5 miljoen leden. De vooral in Frankrijk, Nederland en België actieve keten leed de eerste zes maanden van dit jaar nog wel een verlies, van 28 miljoen euro. Dat verlies was dezelfde periode een jaar eerder nog 126 miljoen. De omzet nam met bijna 300 miljoen euro toe tot 355 miljoen euro.