Halsema geeft startsein voor campagne heropening van Amsterdam
Amsterdam viert met een campagne dat er in de stad na een jaar van coronamaaregelen weer meer mag. Burgemeester Femke Halsema opende de zogenoemde ‘WeerMeer-campagne’ vrijdagochtend op de Dam.
Door de hele stad kunnen Amsterdammers posters, zuilen, schermen en een tram van WeerMeer tegenkomen. De campagne duurt drie weken en is een initiatief van de gemeente, culturele instellingen, ondernemers en amsterdam&partners, dat verantwoordelijk is voor de stadsmarketing.
„We zijn er nog niet, maar gelukkig kan er stap voor stap meer in de stad”, aldus de gemeente Amsterdam. „We blijven extra aandacht houden voor Amsterdammers die ondersteuning nodig hebben op het gebied van werk, financiën, omscholing en mentale gezondheid. Ook dit is daarom onderdeel van de WeerMeer campagne. Het laten herstellen van de stad en haar inwoners en ondernemers heeft grote prioriteit.”
Zaterdag treden nieuwe coronaregels in werking. De verplichte 1,5 meter afstand vervalt, maar vanaf die dag moet iedereen van dertien jaar of ouder die bijvoorbeeld naar een restaurant of bioscoop wil een coronatoegangsbewijs laten zien. Dat krijg je bij volledige vaccinatie, doorgemaakt herstel na een besmetting of een negatieve testuitslag.