Numico vreest huismerk babyvoeding niet
De voedingsmiddelenproducent Numico verwacht niet marktaandeel te verliezen bij babyvoeding door nieuwe concurrentie uit Duitsland. Het concern heeft geen plannen om een goedkoop merk babyvoeding te introduceren, zo liet het woensdag weten.
De Duitse winkelketens Rossmann en Penny introduceerden onlangs huismerken babyvoeding. Zij hopen dat de consument de dure maaltijdpapjes en melkpoeders van A–merken als Numico inruilen voor het goedkopere huismerk.
„Zulke kleine huismerken vormen geen bedreiging voor onze babyvoedingsproducten", aldus een woordvoerder van Numico. Het concern verwacht nog steeds dat de omzet in babyvoeding dit jaar met 6 tot 8 procent toeneemt.
Numico heeft geen plannen om te gaan concurreren met de goedkope huismerken. Het bedrijf zal de prijzen voor de potjes Olvarit en Nutrilon niet verlagen. De introductie van een goedkoop eigen merk is ondenkbaar, zo laat Numico weten. „Wij zullen nooit op de markt voor huismerken actief worden."
Rossmann sluit niet uit dat het zijn huismerk Babydream via het Nederlandse zusterbedrijf Kruidvat gaat verkopen.