‘Coronacampagne’ van boekwinkels gaat door tot mei
De campagne #ikleesthuis die de boekenbranche heeft gelanceerd om het lezen te bevorderen nu iedereen thuis moet blijven, wordt voorgezet tot mei. Dat heeft brancheorganisatie CPNB woensdag bekendgemaakt.
Volgens de sector heeft de campagne de afgelopen weken ongelooflijk veel aandacht gekregen. De hashtag #ikleesthuis wordt veel gebruikt door uitgevers, boekverkopers en bibliotheken. In de fysieke winkels, die nog open zijn, lijkt meer aanloop. Maar ook online wordt meer literatuur besteld.
Harde cijfers kan de CPNB nog niet geven; die worden pas over een week verwacht. De organisatie baseert zich nu op signalen uit het veld. De abri-campagne van JCDecaux wordt de komende weken uitgerold, net als de tv-spotjes die Nederlanders wijzen op het plezier van lezen.
In programma’s op NPO Radio 1 zal de campagne veelvuldig aandacht krijgen. Zo zullen schrijvers als Geert Mak, Adriaan van Dis, Tim Hofman, Stine Jensen, Heleen van Royen, Tom Douwsma, Marion Pauw, Charles den Tex en Jan Siebelink hun boekentips met de luisteraars delen.