Albert Heijn: onze distributiecentra liggen vol
De distributiecentra van Albert Heijn liggen vol en momenteel worden meer mensen ingezet in winkels en bij de bevoorrading. Consumenten worden opgeroepen „boodschappen te doen zoals u dat normaal ook doet”. Dat staat onder meer in een e-mail die Albert Heijn vrijdagavond heeft gestuurd aan klanten.
Aangekondigd met „Belangrijk nieuwsbericht Albert Heijn” legt de supermarktketen uit wat er voor en achter de schermen allemaal gebeurt zodat mensen gewoon hun boodschappen kunnen doen. Er wordt hard gewerkt om de schappen goed gevuld te houden, schrijft directeur Marit van Egmond van Albert Heijn in de e-mail.
De supermarktketen heeft ook een paginagrote advertentie in de zaterdageditie van De Telegraaf gezet waarin Van Egmond die boodschap nog eens herhaalt. De directeur vraagt klanten daarin zoveel mogelijk te betalen met pin of mobiele telefoon en gebruik te maken van zelfscan. „Zo beperken we hand-op-hand contact, in lijn met advies van het RIVM.”
Premier Mark Rutte riep eerder vrijdag Nederlanders op te stoppen met hamsteren van bijvoorbeeld wc-papier en voedsel. Dat is volgens hem onnodig en treft mensen die overdag hard aan het werk zijn en erna lege schappen aantreffen.
In de mail zegt Albert Heijn wegens het coronavirus ook strenge richtlijnen te volgen met betrekking tot hygiëne. Zo wassen medewerkers vaak en goed de handen. Bezorgers hebben desinfecterende gel en bezorgen niet meer tot in de keuken, maar zetten bestellingen bij de voordeur neer.