Binnenland

Vlekken op stoep blijken onderdeel campagne Renault

Op de stoepen in de binnenstad van Dordrecht en Rotterdam verschenen de afgelopen weken mysterieuze vlekken met daarin de woorden ’Grow up, what for’. De vlekken blijken donderdag het logo van een reclamecampagne van Renault te zijn, die in oktober moet beginnen.

ANP
9 September 2004 14:11Gewijzigd op 14 November 2020 01:37

Een woordvoerder van Renault Nederland zegt niets te weten van de vlekken. „We wilden het logo bewaren tot het begin van de campagne, maar nu is het toch uitgelekt. We hopen dat het logo toch nog de verwachte impact heeft op het publiek." In Duitsland en België gebruikte Renault het logo al.

Ook Dordrecht is niet blij met de graffiti. Een medewerker van de gemeente ontdekte tijdens zijn vakantie in België het logo op een poster. De stad ondernam meteen actie en laat op kosten van Renault de honderden roze en gele logo’s uit het stadscentrum verwijderen. „We hebben aangifte gedaan bij de politie. Graffiti mag niet op panden, en ook niet op de openbare weg", aldus de woordvoerder.

De gemeente denkt dat de schoonmaakwerkzaamheden de hele maandag en een deel van dinsdag in beslag zullen nemen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer