Economie

Adidas maakt sprongetje met digitale verkopen

Adidas heeft in het eerste kwartaal goede zaken gedaan met onder meer zijn onlineverkoop. De Duitse producent van sportartikelen zette een hogere omzet en winst in de boeken ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf verwacht in de tweede helft van het jaar zijn omzetgroei in een nog hogere versnelling te zetten.

ANP
3 May 2019 08:35Gewijzigd op 16 November 2020 15:55

De opbrengsten dikten aan tot 5,9 miljard euro. Dat is 6 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2018. Vooral de verkoop van artikelen op internet lukte goed. De omzet daar nam met 40 procent toe in de verslagperiode. Daarnaast wist het sportmerk veel meer spullen aan de man te brengen in Azië, Rusland en Oost-Europa. Aan de andere kant vielen de verkopen in West-Europa en Latijns Amerika lager uit.

Onder de streep resteerde 631 miljoen euro. Dat is flink meer dan in het eerste kwartaal van het afgelopen jaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer