Verkoop kinderpostzegels levert 9,3 miljoen op
De verkoop van kinderpostzegels heeft dit jaar 9,3 miljoen euro opgebracht. „Een resultaat waar we met z’n allen trots op mogen zijn”, zei directeur Jeroen den Tex van de Stichting Kinderpostzegels vrijdag bij de presentatie van de cijfers.
Basisschoolleerlingen van de groepen zeven en acht gingen eind september de deuren langs om kinderpostzegels en -kaarten aan de man te brengen. Op de zegels staan tekeningen van Fiep Westendorp. De 25 bestverkopende en meest creatieve groepen kregen een beloning: een schoolreisje naar Attractiepark Duinrell.
Het overgrote deel van de bestellingen wordt vanaf 9 november bezorgd door medewerkers van PostNL.
Vorig jaar bracht de actie 9,5 miljoen op, in 2014 was dat 9,1 miljoen euro. De topverkopers van groep 8 van de Utrechtse Schoolvereniging maakten vrijdag het resultaat van dit jaar bekend.
De kinderpostzegelactie bestaat al sinds 1924. Het geld dat er mee wordt opgehaald gaat naar kwetsbare kinderen in binnen- en buitenland.