Moederbedrijf KFC voorziet hogere winst
Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Yum Brands is door de ontwikkelingen in het tweede kwartaal positiever geworden over de winst die dit jaar kan worden gehaald. Dat maakte het moederbedrijf van de ketens KFC, Pizza Hut en Taco Bell woensdag bekend.
De internationale verkopen van kippenvleugels, taco’s en pizza’s namen vorig kwartaal met 3 procent toe. Filialen die langer dan een jaar open zijn brachten daarbij evenveel fastfood aan de man als een jaar eerder. De operationele winst nam met een derde toe, terwijl de winst per aandeel opliep van 0,53 naar 0,81 dollar.
De winstgroei maakte Yum Brands opnieuw positiever over de rest van het jaar. Daarin wordt nu een toename van de operationele winst met 14 procent voorspeld, in plaats van 12 procent zoals eerder werd aangegeven.
Yum Brands kondigde vorig jaar aan zijn Chinese tak te willen afsplitsen. Dat proces ligt volgens het bedrijf op schema.