Bedrijf: Meer borden met seksreclame
Het bedrijf PK Multimedia uit Dordrecht wil in de toekomst op billboards reclame blijven maken voor een website voor webcamseks.
Dat zei de directeur van het bedrijf donderdag desgevraagd. „Er is een markt voor. De website trekt duizenden bezoekers.” Bij een zitting van de Reclame Code Commissie in Amsterdam bleek donderdag dat er 45 klachten zijn binnengekomen over een recente billboardcampagne van het bedrijf. Op borden, tot voor kort op 200 plekken te zien, stond het gezicht van een voormalige porno-actrice met in grote letters de naam van een site voor webcamseks. Een paar keer eerder werd het bedrijf op het matje geroepen vanwege reclame voor webcamseks.
De gemeente Steenwijkerland protesteerde donderdag tegen de campagne. Een juridisch medewerker zei dat kinderen tijdens een vierdaagse werden geconfronteerd met de billboards, tot frustratie van ouders. De gemeente zal „meer beperkingen” doorvoeren wat betreft seksueel getinte reclame in het openbaar.
Wat vindt de directeur van PK Multimedia ervan als zijn 11-jarige dochter webcamseksreclame ziet? „Als ze die reclame ziet, is het verstandig uit te leggen wat een en ander betekent. Kinderen zien allerlei bloot. Op het strand of in videoclips.”
Ondergraaft de reclamecampagne inspanningen van scholen die jongeren waarschuwen zichzelf niet bloot te geven op het web? „Als ouder moet je open en eerlijk praten over deze zaken. Je moet je kind voorhouden dat het misschien niet verstandig is erotische beelden via Whatsapp te delen.”