Binnenland

Klanten Hotelpas hoeven niet te betalen

DEN HAAG (ANP). Consumenten die onlangs een rekening van Hotelpas.com hebben ontvangen hoeven deze niet te betalen. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft ingegrepen bij het bedrijfje, waarover veel klachten binnenkwamen.

11 September 2015 10:48Gewijzigd op 15 November 2020 21:41

Hotelpas stuurde mensen nota’s voor de verlenging van hun kortingspasje, zonder dat hun ooit was verteld dat ze aan een abonnement vastzaten. Veel mensen hadden het pasje, om korting te krijgen op hotelovernachtingen, aangeschaft via Vakantieveilingen.nl. Ze betaalden daarvoor een bedrag rond de 15 euro. Voor de verlenging rekende Hotelpas wel 300 euro.

Hoeveel gedupeerden er precies zijn, kon de ACM niet zeggen. De toezichthouder kreeg begin deze maand wel tweehonderd klachten binnen. Ook de Consumentenbond kreeg honderden meldingen. Die adviseerde klanten ook al om geen geld over te maken naar Hotelpas. Volgens de bond hadden sommige klagers zelfs niet eens een abonnement afgesloten, maar hadden ze slechts een voucher geactiveerd.

De eigenaar van Hotelpas heeft de toezichthouder toegezegd zijn klanten beter te zullen informeren. Maar of dit werkelijk gebeurt is nog maar de vraag. De website van Hotelpas stond vrijdagmorgen offline. De ACM is hierover met het bedrijf in gesprek.

Het is ook niet de eerste keer dat Hotelpas consumenten met het onaangekondigd verlengen van abonnementen een loer probeert te draaien. Twee jaar geleden haalde het bedrijf een soortgelijke truc uit.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer