Binnenland

„Pretparken lijden onder kortingacties”

ELST (ANP). Het wordt voor pretparken steeds moeilijker om geld te verdienen. Meer dan de helft van de bezoekers betaalt niet meer de volle entreeprijs, maar heeft een kortingskaartje op zak. Pretparken concurreren elkaar op die manier kapot, zeggen recreatie-experts zaterdag in de Volkskrant.

25 April 2015 09:18Gewijzigd op 15 November 2020 18:28

Er zijn niet alleen bijzonder veel dagattracties in Nederland (pretparken, musea, dierentuinen), maar er zijn ook veel manieren om korting op de entree te krijgen, bijvoorbeeld via sites als Groupon, Vakantieveilingen, maar ook via spaaracties van supermarkten.

Een manier om pretparken toch rendabel te laten draaien, zou volgens de experts kunnen zijn de entreeprijs dynamisch te maken: je betaalt minder bij een rustige dag met slecht weer, maar juist meer bij zonnig weer en flinke toeloop.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer