Economie

Moederbedrijf Pizza Hut ziet omzet dalen

LOUISVILLE (ANP). Yum! Brands, het moederbedrijf van Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut en Taco Bell, heeft in het afgelopen kwartaal een lagere omzet behaald door de verder dalende verkoop in China na een voedselschandaal. Dat komt naar voren uit dinsdag gepubliceerde cijfers.

21 April 2015 22:55Gewijzigd op 15 November 2020 18:21

De totale omzet ging met 4 procent omlaag naar 2,6 miljard dollar (2,4 miljard euro) in vergelijking met een jaar eerder. De nettowinst daalde met 9 procent naar 362 miljoen dollar. Het voedselschandaal bij een toeleverancier van het bedrijf in China leidde afgelopen kwartaal tot een vergelijkbare omzetdaling van 12 procent in het land. Dat is wel wat minder sterk dan in de voorgaande periode toen de Chinese omzet met 16 procent zakte.

Yum! verwacht dat de Chinese verkoop op termijn weer zal herstellen en gaat dit jaar minstens zevenhonderd nieuwe restaurants openen in het land. In de afgelopen periode werden internationaal 294 nieuwe vestigingen geopend, de overgrote meerderheid in opkomende markten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer