Coffeeshops Eindhoven hervatten Bob-campagne
EINDHOVEN (ANP). Coffeeshops in Eindhoven hervatten hun campagne tegen het rijden onder invloed van softdrugs. Reden is de verhoging van de strafmaat voor het rijden onder invloed van drank en drugs.
De Groene Bob werd in 2009 in Eindhoven bedacht, maar de campagne kwam niet van de grond omdat Veilig Verkeer Nederland (VVN) dreigde met juridische stappen wegens misbruik van het logo en naam van de bekende Bob-campagne.
De Eindhovense coffeeshops constateren dat VVN sindsdien zelf nog steeds geen enkel initiatief heeft genomen om softdrugsgebruikers te waarschuwen voor de risico’s van deelname aan het verkeer. Een woordvoerster vertelde vrijdag dat de oude voorraad flyers en posters daarom van zolder is gehaald en weer wordt gebruikt door de Eindhovense coffeeshops.
VVN laat weten dat de regels over het gebruik van het merk niet veranderd zijn en dat de kans groot is dat er weer wordt geëist om de campagne te staken.
In reactie op het verwijt van de coffeeshops zegt VVN zich te concentreren op het gebruik van drank in het verkeer.