Binnenland

Klantenservice zorgverzekeraar snel en slecht

DEN HAAG (ANP). Zorgverzekeraars beantwoorden vragen van klanten snel, maar meer dan de helft van deze antwoorden klopt niet. Dat meldt de Consumentenbond, die de klantenservices opnieuw heeft onderzocht. De bond liet testpersonen bellen en mailen met 23 klantenservices en elke vraag werd drie keer telefonisch en drie keer per e-mail gesteld.

28 October 2014 11:32Gewijzigd op 15 November 2020 13:54

Vorig jaar gaven de klantenservices nog op twee derde van de vragen een fout antwoord en kreeg maar één verzekeraar op dit punt een bijna-voldoende (5,9). Dit jaar zijn er 11 klantenservices van zorgverzekeraars die een 6 of hoger halen. Kiemer doet het volgens de Consumentenbond met een 8 het beste. Vier van de vijf vragen zijn vorig jaar ook gesteld.

Er zijn nu vooral meer voldoendes uitgedeeld omdat de telefoon over het algemeen veel sneller werd opgenomen dan vorig jaar, zegt een woordvoerster van de bond. Aan de telefoon moesten de testpersonen gemiddeld iets langer dan een minuut wachten. Mail werd binnen 2 dagen beantwoord.

Vooral verzekeraar Salland heeft veel vooruitgang geboekt, aldus de Consumentenbond. Vorig jaar kwam Salland als slechtste uit de bus: dit jaar staat de instelling met een 7 op de zesde plaats. Onderaan de lijst staat dit jaar Azivo, met een 4,7.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer