Economie

Coop haalt op eigen kracht meer omzet

De supermarkten van de keten Coop hebben in 2003 op eigen kracht 4,5 procent meer omzet geboekt. Door de ombouw van E–markten en Volumemarkten tot Coop–zaken en de overnames van zestien supers steeg de totale omzet van de keten met 31,5 procent tot 372 miljoen euro.

ANP
5 January 2004 17:52Gewijzigd op 14 November 2020 00:51

Coop gaat dit jaar de laatste E–markten en Volumemarkten ombouwen. Het bedrijf denkt halverwege 2004 150 supermarkten onder de naam Coop te exploiteren. Nu zijn dat er nog 115. Volgens directeur R. van Klooster van eigenaar CoopCodis, waaronder ook E–markt en Volumemarkt vallen, breidt de keten vooral uit in bestaande vestigingsgebieden.

Het bedrijf zegt in de huidige prijzenslag in de supermarktbranche zijn prijzen te hebben verlaagd. „Wij waren voor de prijzenslag begon 2 procent goedkoper dan Albert Heijn en zijn dat gebleven." Coop moet het net als AH hebben van een goede en nette uitstraling en kwaliteit in de winkels. Eind vorig jaar werd de keten tot vierde supermarkt van Nederland uitgeroepen op basis van een onderzoek onder consumenten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer