Binnenland

Ruim 700 klachten bij meldpunt treinkaartje

DEN HAAG (ANP). Ruim 700 treinreizigers hadden donderdag aan het einde van de ochtend hun beklag gedaan bij het meldpunt van de Consumentenbond voor het verdwijnen van het papieren treinkaartje. Nadat de NS woensdag de papieren treinkaartjes had afgeschaft, kunnen reizigers alleen nog met chipkaarten reizen. Klagers zijn vooral boos omdat hun treinreis ingewikkelder en duurder wordt door het verplichte gebruik van de chipkaart, aldus de Consumentenbond donderdag.

10 July 2014 11:55Gewijzigd op 15 November 2020 11:49
ANP
ANP

De meest gehoorde klacht is dat er voor treinreizen een minimumbedrag van 20 euro op de chipkaart moet staan en dat de kaart zelf ook nog eens 7,50 euro kost. Ook de toeslag van 1 euro die wordt berekend bij aanschaf van een eenmalig papieren chipkaartje, is veel reizigers een doorn in het oog.

Andere klachten gaan over de aantasting van de privacy door het verplichte in- en uitchecken, het ingewikkelde gebruik van meereiskorting of keuzedagen, problemen met reizen buiten het vaste traject en de omslachtige manier om geld van de chipkaart terug te storten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer