Binnenland

„Kliklijn sociale dienst massaal gebeld”

APELDOORN – De kliklijn van de sociale dienst, waar burgers vermoedens van bijstandsfraude kunnen melden, blijkt massaal te zijn gebeld. Op basis van 800 anonieme aangiften die in 2012 bij een Amsterdams meldpunt binnenkwamen, zijn zeker 300 uitkeringen gestopt of gekort. Dat schrijft De Telegraaf.

Redactie digitale media
2 January 2013 09:11Gewijzigd op 15 November 2020 01:06

De cijfers komen van de Dienst Werk en Inkomen (DWI) van de gemeente Amsterdam, die bijstandsuitkeringen verstrekt aan ongeveer 35.000 Amsterdammers. De kliklijn werd op 1 januari 2012 operationeel en heeft in de eerste drie kwartalen bijna 600 meldingen ontvangen van mogelijke bijstandsfraude. Over heel 2012 verwacht de dienst zeker 300 fraudegevallen op te sporen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer