Binnenland

Albert Heijn past beleid bonuskaart aan

DEN HAAG (ANP) – Supermarktketen Albert Heijn gaat zich met zijn voordeelacties met de bonuskaart aan de privacyregels houden. Daardoor is er geen sprake meer van overtredingen van de Wet bescherming persoonsgegevens. Voor het opleggen van sancties is dus geen aanleiding meer. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft dat maandag bekendgemaakt.

12 November 2012 11:50Gewijzigd op 15 November 2020 00:13

In januari kondigde Albert Heijn aan dat het bedrijf klanten zou gaan benaderen met persoonlijke aanbiedingen en acties op basis van gegevens die zijn verzameld via de persoonsgebonden bonuskaart. De grootgrutter vroeg weliswaar toestemming aan de klanten, maar voldeed daarbij volgens het CBP niet aan de eisen. Zo moet een klant onder meer goed worden geïnformeerd om de toestemming rechtsgeldig te laten zijn.

Inmiddels heeft AH zijn programma met de bonuskaart opgeschort, constateert het CBP. Het gaat opnieuw toestemming aan de klanten vragen, maar dan op de manier die de wet voorschrijft.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer