Binnenland

„Pakketbezorgers dupe van webwinkelsucces”

RIJSWIJK (ANP) – Pakketbezorgers voelen zich de dupe van het succes van webwinkels. De tarieven gaan steeds meer omlaag, waardoor de bezorgers in het nauw komen. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag, op basis van gesprekken met koeriers, van wie sommige in financiële problemen zijn gekomen.

29 September 2012 07:50Gewijzigd op 14 November 2020 23:27
Pakketbezorger.   Foto ANP
Pakketbezorger. Foto ANP

PostNL, dat de bezorging van pakketten deels uitbesteedt, zou het de bezorgers moeilijk maken door te verlangen dat ze sneller werken en meer ritten maken. Als bewoners tot twee keer toe niet thuis zijn, moet de koerier het pakje naar het postkantoor brengen en krijgt hij geen geld.

Een bezorger vertelt in de krant dat hij op een gemiddelde dag minder dan 2,5 minuut per adres heeft. Zijn autogordel doet hij nooit om, dat scheelt weer tijd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer