Meer Hollandpromotie in Brazilië
RIJSWIJK (ANP) – In 2014 moeten zo’n 145.000 Brazilianen Nederland bezoeken. Dat is 45.000 meer dan in 2011. Die groei moet onder meer worden bewerkstelligd door een actieve Hollandpromotie in Brazilië, waar het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), KLM, Schiphol en Amsterdam Marketing donderdag het startsein voor hebben gegeven.
De vier partijen hebben zich voor drie jaar aan deze promotiecampagne verbonden. „Brazilië heeft de afgelopen jaren een sterke economische groei doorgemaakt en het is de verwachting dat deze groei de komende jaren doorzet. Daardoor groeit de middenklasse in Brazilië en wordt het voor steeds meer Brazilianen mogelijk internationaal te reizen”, aldus het NBTC.
Nederland werd vorig jaar door ruim 100.000 Brazilianen bezocht. Volgens het NBTC hebben Brazilianen positieve associaties met Nederland. „Amsterdam wordt ervaren als een levendige, bruisende stad en Nederlanders hebben de reputatie gastvrij en vriendelijk te zijn. Voor Brazilianen is Nederland een aantrekkelijke bestemming voor een kort verblijf in combinatie met één of meer andere Europese landen”, aldus het NBTC.
De focus van de marketingactiviteiten ligt op de steden São Paulo en Rio de Janeiro. KLM vliegt tien keer per week direct van Amsterdam naar Brazilië: zeven keer naar São Paulo en drie keer naar Rio de Janeiro. De promotieactiviteiten bestaan onder meer uit de speciale website holland.com en acties op Braziliaanse sociale media. Daarnaast worden mogelijkheden tot samenwerking met touroperators en reisagenten verkend.