Binnenland

’Honderden euro’s schade door Schipholtunnel’

AMSTERDAM (ANP) – Reizigersvereniging Rover zegt tientallen verhalen te hebben gehoord van treinreizigers die door problemen in de Schipholtunnel hoge kosten hebben moeten maken. In sommige gevallen zou het gaan om honderden euro’s voor een taxi om nog op tijd op de luchthaven te komen of voor het omboeken van een vlucht.

11 September 2012 15:33Gewijzigd op 14 November 2020 23:06

De NS laat weten nog geen claims te hebben ontvangen van reizigers die door de verstoringen in de tunnel van de afgelopen dagen hun vlucht hebben gemist of andere kosten moesten maken. „Maar het kan zijn dat we nog schadeclaims binnenkrijgen. Dat soort verzoeken moet schriftelijk, dus het kan even duren”, aldus een woordvoerster dinsdag.

Rover roept de vervoerder op coulant om te gaan met compensatieverzoeken van gedupeerde reizigers. De NS meldt per claim te zullen beoordelen of die redelijk is.

Voor de derde keer in 2 dagen lag het treinverkeer naar de luchthaven dinsdagochtend enige tijd stil na een brandmelding. In alle gevallen bleek er uiteindelijk geen sprake van brand in de tunnel. Spoorbeheerder ProRail en de Nederlandse Spoorwegen doen onderzoek.

Bij KLM waren dinsdag nog geen gevallen bekend van reizigers die door de verstoringen de afgelopen dagen hun vlucht hebben gemist. „Mensen weten heel goed dat ze ruim op tijd op de luchthaven moeten zijn. Iedereen houdt rekening met enige vertraging.”

Ook Schiphol zelf heeft weinig last gehad van de problemen in de spoortunnel. „Het is evident dat het vervelend is, maar het hindert de operatie op de luchthaven niet.” Een woordvoerder laat weten erop te vertrouwen dat ProRail en de NS alles op alles zetten om het probleem op te sporen en te verhelpen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer