Binnenland

Storing ABN Amro bij verwerken betalingen

AMSTERDAM (ANP) – Door een storing bij ABN Amro worden sinds maandagochtend gepinde bedragen via geld- en betaalautomaten vertraagd verwerkt in de bij- en afschrijvingen bij de bank. Hierdoor klopt de saldo-informatie met internetbankieren en mobiel bankieren niet altijd. Tijdens een hersteloperatie zijn bij een aantal klanten ook foute bedragen of transacties dubbel afgeschreven. Om hoeveel gedupeerde klanten het gaat, kon een woordvoerster van ABN Amro vrijdag nog niet zeggen.

13 July 2012 16:24Gewijzigd op 14 November 2020 22:09
ABN Amro. Foto ANP
ABN Amro. Foto ANP

Volgens de woordvoerster wordt nu eerst alles in het werk gesteld om de problemen met het verwerken van de transacties op te lossen en fouten te herstellen.

ABN Amro hoopt zo snel mogelijk de te veel afgeschreven bedragen op rekeningen terug te boeken en zegt dat klanten geen financiële schade zullen ondervinden. „Er worden vanzelfsprekend geen kosten gerekend voor bijvoorbeeld tijdelijke roodstand vanwege de foutieve afboeking”, aldus de bank.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer