Binnenland

Ombudsman krijgt meer vragen over zorg

HILVERSUM (ANP) – De Ombudsman heeft vorig jaar meer vragen en klachten ontvangen over zorg en sociale zekerheid. Die gingen vooral over het onverzekerd zijn en betalingsproblemen.

7 June 2012 17:03Gewijzigd op 14 November 2020 21:28

Dat blijkt uit het donderdag verschenen jaarverslag van De Ombudsman. De stichting werkt veel samen met omroepen om via die publiciteit een oplossing te krijgen voor veelvoorkomende problemen. Dat er meer vragen werden gesteld over het onverzekerd zijn, komt volgens De Ombudsman doordat het College voor Zorgverzekeringen sinds maart 2011 actief onverzekerden opspoort.

Het aantal verzoeken om advies in complexe sociaal-juridische zaken is ook toegenomen. De afdeling die zich hiermee bezighoudt, kreeg ruim 100 dossiers meer binnen dan in 2010. Over het consumentenrecht en over problemen met een telecomaanbieder of energieleverancier kwamen minder vragen en klachten binnen.

De Ombudsman, die in 1972 werd opgericht, onderzoekt jaarlijks ongeveer 3000 zaken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer