Binnenland

Actie tegen ”zondenijsjes” Unilever

Christenen voor de Waarheid (CFT Nederland) is een publieksactie gestart tegen de nieuwe Magnum-ijsjes die genoemd zijn naar zeven zonden.

Binnenlandredactie
23 May 2003 11:43Gewijzigd op 14 November 2020 00:20

De groep roept christenen op protestbrieven te sturen naar Unilever, de producent van de ijsjes, waarin gedreigd wordt geen producten meer van het concern te kopen als de campagne niet wordt gestopt. Het gaat hierbij onder andere om producten van Knorr, Robijn, Mora, Unox, Andrélon, Croma en Omo.

Sinds enkele weken voert Magnum een reclamecampagne voor nieuwe ijsjes, waarin de nieuwe smaken van het ijs gekoppeld zijn aan zeven zonden. Volgens Christenen voor de Waarheid worden „zonden als gierigheid, wellust, jaloezie, ijdelheid, wraakzucht en luiheid aantrekkelijk gemaakt en gebruikt voor marketingdoeleinden. De afbeeldingen zijn opgesmukt met duivelse hoorntjes en staart en het helse vuur omgeeft het cijfer zeven”, aldus een persbericht van de actiegroep. De groep heeft een gesprek gehad met Unilever, maar dat heeft geen resultaten opgeleverd. „Het enige wat hen wel van mening zal doen veranderen, is een massale reactie van het publiek”, aldus Christenen voor de Waarheid.

Christenen voor de Waarheid hoopt dat het publiek massaal in actie komt. Meer informatie is te vinden op de website www.cftnederland.nl.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer