Binnenland

„Laat NS de reizigersinformatie doen”

DEN HAAG (ANP) – Tijdens de hoorzitting in de Tweede Kamer over de winterperikelen op het spoor zei Caspar Chorus van de TU Delft dat de informatie over de dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) moet komen omdat die het dichtst bij de reizigers staat. Spoorbeheerder ProRail zou zich dan moeten bezighouden met het verzamelen van de gegevens.

20 January 2011 13:56Gewijzigd op 14 November 2020 13:22

Reizigersvereniging Rover zegt platgebeld te zijn door reizigers die erg ontevreden zijn over de compensaties die de NS heeft aangeboden voor de winteroverlast.

Chorus zei verder dat bij de informatievoorziening te veel gemikt is op de normale weersomstandigheden en dat het systeem blijkbaar vastloopt als er bijvoorbeeld veel sneeuw valt. Hij vindt dat de NS de informatieverstrekking beter moet organiseren bij slecht weer of als er een ongeval is gebeurd. „De klanttevredenheid bij de reizigers moet beter bij verstoringen op het spoor.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer