Binnenland

Schiphol evalueert nazorg na incident

SCHIPHOL (ANP) – Schiphol gaat onderzoeken hoe de nazorg voor reizigers is verlopen nadat afgelopen zaterdag een vliegtuig naast de baan was beland. Een woordvoerster van de luchthaven bevestigde maandag een bericht van die strekking van de NOS.

4 October 2010 16:15Gewijzigd op 14 November 2020 12:01
Foto ANP
Foto ANP

Het toestel van Corendon Airlines raakte zaterdag na de landing van de baan en kwam met een wiel in de modder terecht. Aan boord waren 167 passagiers en zes bemanningsleden. Niemand raakte gewond.

Enkele media berichtten maandag dat reizigers ontevreden waren over de nazorg na het incident. Ze zouden slecht zijn opgevangen. Bovendien zouden Schiphol en Corendon Airlines alleen maar naar elkaar hebben gewezen

De woordvoerster van Schiphol benadrukt dat het incident van zaterdag relatief klein was. Het is dan volgens de regels de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij om de passagiers op te vangen. De luchthaven heeft wel op verzoek van Corendon Airlines een ruimte beschikbaar gesteld waar de reizigers terecht konden.

Een woordvoerster van Corendon liet eerder weten dat het slechte weer en het vele regenwater op de landingsbaan een rol speelden bij het incident. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Onderzoeksraad Voor Veiligheid (OVV) onderzoeken het voorval.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer