Binnenland

Postfilter werkt aan Code Postfilter

AMSTERDAM (ANP) – De Stichting Postfilter werkt samen met de brancheorganisaties aan een code waarin bedrijven beloven klanten die daarom vragen, geen ongevraagd geadresseerd reclamedrukwerk meer te sturen.

24 August 2010 10:36Gewijzigd op 14 November 2020 11:33

Wanneer bedrijven zich niet aan deze code houden, kunnen consumenten een klacht indienen bij de afzender. Als het antwoord volgens de consument onbevredigend is, kan de klant een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code. Directeur Richard Groenewoud van Postfilter heeft dinsdag een bericht daarover in het AD bevestigd.

De code moet komend najaar worden gepresenteerd. „De mogelijkheid om aan te geven dat je geen post en telefoontjes wilt ontvangen van bepaalde bedrijven, bestaat al jaren”, legt hij uit. „Maar we zijn hard bezig het proces te verbeteren en klantvriendelijker te maken.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer