Excuses voor uitzending over Wegwijsbeurs
Eyeworks, de producent van televisieprogramma CQC, heeft de Erdee Media Groep (EMG) excuses aangeboden voor de reportage over de Wegwijsbeurs op Veronica begin vorige week.
In de reportage neemt de filmploeg een ‘eerlijkheidstest’ af bij bezoekers van de gezinsbeurs in Utrecht. De verslaggever laat een biljet van 50 euro vallen en stelt vervolgens de vinders voor de camera vragen als: „Zijn christenen eerlijker dan andere Nederlanders?” en „Wat zou u doen als u 50 euro vond?”De Erdee Media Groep reageerde geschokt na de uitzending. In de reportage legt de verslaggever op spottende wijze een verband tussen de eerlijkheid van de ondervraagden en hun eeuwige bestemming. Daarnaast schond de cameraploeg afspraken die met de beursleiding van Wegwijs waren gemaakt, aldus EMG.
Eyeworks zegt het te betreuren dat EMG zich geschokt voelt. „Het is geenszins de bedoeling van de programmamakers geweest om beledigend ten opzichte van God, hemel en hel te zijn”, aldus de producent. Eyeworks verzocht de programmaleiding de beelden niet opnieuw uit te zenden en Veronica heeft het materiaal van internet verwijderd.