Binnenland

„Reclame over kalfsvlees misleidend”

AMSTERDAM (ANP) – De organisatie voor dierenwelzijn Wakker Dier heeft de reclame ’kalfsvlees, daar worden we allemaal vrolijk van’ uitgeroepen tot meest misleidende reclame van Nederland. De organisatie heeft via haar website een verkiezing tot Liegebeest van 2009 gehouden. De kalfsreclame kwam met stip op de eerste plaats. In totaal reageerden ruim zevenduizend mensen op de oproep.

1 October 2009 16:38Gewijzigd op 14 November 2020 08:48
AMSTERDAM – De organisatie voor dierenwelzijn Wakker Dier heeft de reclame ’kalfsvlees, daar worden we allemaal vrolijk van’ uitgeroepen tot meest misleidende reclame van Nederland. Foto ANP
AMSTERDAM – De organisatie voor dierenwelzijn Wakker Dier heeft de reclame ’kalfsvlees, daar worden we allemaal vrolijk van’ uitgeroepen tot meest misleidende reclame van Nederland. Foto ANP

In de reclame wordt het beeld geschetst dat kalfjes een goed leven hebben. Wakker Dier betwist dat. De beesten komen volgens de organisatie nooit buiten en hebben in veel gevallen bloedarmoede omdat ze aangepast voer eten. Dat aangepaste voedsel dient om hun vlees wit te houden.De reclame leidde tot ophef, omdat de Europese Commissie er 3 miljoen euro subsidie voor had gegeven.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer