Recessie niet op Vaderdag
AMERSFOORT (ANP) – De recessie mag dan hoogtij vieren, shoppend Nederland trekt zich er niets van aan als het gaat om Vaderdag. Meer Nederlanders dan vorig jaar gaan een vaderdagcadeau kopen: 44 procent, tegenover 40 procent in 2008.
Dat stelt Q&A Research & Consultancy woensdag na een onderzoek naar het koopgedrag voor Vaderdag onder ruim 2200 Nederlanders en 2500 Belgen. Het aantal Nederlanders dat zondag Vaderdag gaat vieren is gelijk gebleven met vorig jaar.Vaders krijgen het liefst een zelfgemaakte kaart of tekening, zegt 31 procent. Bijna 24 procent van de ondervraagden krijgt graag een boek of tijdschrift of cd, terwijl bijna 23 procent liever een dvd of games krijgt. Verheugd zijn vaders niet met rookwaren, bloemen of alcoholische dranken, terwijl velen die laatste wel krijgen. Verder kopen de Nederlanders dit jaar vooral geurtjes en verzorgingsproducten.