Economie

Resultaten Viacom onder druk

NEW YORK (ANP/RTR) – Het Amerikaanse mediabedrijf Viacom had in de eerste drie maanden van dit jaar flink last van de kelderende advertentiemarkt. Ook slechte kijkcijfers bij onder meer muziekzender MTV, waar Viacom eigenaar van is, drukten de eerstekwartaalresultaten.

30 April 2009 15:31Gewijzigd op 14 November 2020 07:49
NEW YORK – Het Amerikaanse mediabedrijf Viacom had in de eerste drie maanden van dit jaar flink last van de kelderende advertentiemarkt. Foto EPA
NEW YORK – Het Amerikaanse mediabedrijf Viacom had in de eerste drie maanden van dit jaar flink last van de kelderende advertentiemarkt. Foto EPA

De winst van het mediaconcern, dat ook filmstudio Paramount heeft, ging in het eerste kwartaal met ruim een derde omlaag tot 177 miljoen dollar (128,6 miljoen euro), zo blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers. De omzet zakte met 7 procent tot 2,91 miljard dollar (2,2 miljard euro). Dat is beneden de gemiddelde verwachting van analisten, die op bijna 3 miljard dollar hadden gerekend.Net als andere mediabedrijven wordt ook Viacom zwaar getroffen door de economische recessie. Bedrijven bezuinigen op hun advertentie–uitgaven om het hoofd te bieden aan de moeilijke marktomstandigheden. Viacom haalt ongeveer 30 procent van zijn omzet uit advertenties.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer