Delft overspoeld met vragen
Hoe kan ik volgende week dinsdag bij m’n huis komen, hoe krijg ik mijn werknemers naar hun werk, en wat moet ik met mijn gevaarlijke stoffen? Het zijn enkele van de duizenden vragen die de 20 medewerkers van het actiecentrum communicatie van de gemeente Delft dagelijks op zich af krijgen.
Delft heeft negen telefoonlijnen geopend voor vragen van bewoners, bedrijven en pers. De meeste gaan over bereikbaarheid van Delft, en meer in het algemeen de gevolgen van de maatregelen die in deze gemeente worden getroffen rondom de uitvaart van prins Claus. Vragen die daar niet direct over gaan, worden direct doorverwezen naar de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD), zegt coördinator P.Pattijn.
Deze telefoontjes, die Delft niet aangaan, zorgden er dinsdagochtend voor dat het telefoonsysteem het voor korte tijd begaf.
Ook de website www.begrafenisindelft.nl, die de gemeente maandagavond opende, wordt druk bezocht. Vroeg in de middag sprak burgemeester Van Oorschot van 75.000 hits.