Binnenland

Startsein voor opkomstcampagne Eindhoven

EINDHOVEN (ANP) – Waarnemend burgemeester Braks heeft maandag het startsein gegeven voor de campagne die moet zorgen dat Eindhovenaren op 23 januari hun stem gaan uitbrengen bij het burgemeestersreferendum. Braks onthulde in het stadhuis een anoniem silhouet dat al is opgehangen in de prentengalerij van oud–burgemeesters.

3 December 2007 14:40Gewijzigd op 14 November 2020 05:20

De verwachtingen zijn niet hooggespannen door de ervaringen in Utrecht, erkende Braks. „Eindhoven zal laten blijken dat het anders kan", zei Braks.De gemeente heeft een gerichte campagne opgezet met als minimuminzet een opkomst van 30 procent om het referendum geldig te laten zijn. Braks put hoop uit de hoge respons van de Eindhovenaren bij de samenstelling van de profielschets voor de nieuwe burgemeester.

In de stad worden borden geplaatst, de internetpagina van de gemeente is aangepast, de gemeente plaatst advertenties in de krant en stuurt zelfs een promotieteam met mascotte de straat op.

Op 18 december kiest de gemeenteraad twee kandidaten. Op 7 januari beginnen die hun persoonlijke campagne.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer