Economie

ABN AMRO onderzoekt nepmail

AMSTERDAM (ANP) - Klanten van ABN AMRO hebben een nepmail ontvangen waarin wordt gevraagd naar hun persoonlijke bankgegevens.

22 March 2007 10:11Gewijzigd op 14 November 2020 04:37

De bank heeft een onderzoek ingesteld. ABN AMRO ontving woensdag tientallen mailtjes en telefoontjes van ongeruste klanten. „Het is onbekend of dit het topje van de ijsberg is of niet”, zei een woordvoerder van de bank.In de zogenoemde phishing-mail wordt de ontvanger gevraagd via een link naar een website te gaan en zijn rekeningnummer en pasnummer in te vullen. De website is een kopie van de site van ABN AMRO.

Het is nog onbekend wat het doel is van de internetcriminelen. „Er is nog geen geld van klanten afhandig gemaakt”, aldus de woordvoerder, „Misschien is het de organisatie die erachter zit puur om de publiciteit te doen.”

ABN AMRO heeft de website van de organisatie dinsdagmiddag uit de lucht gehaald. De bank heeft de zaak bij de politie gemeld.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer