Binnenland

Imagocampagne Rotterdam mislukt

ROTTERDAM - De imagocampagne Rotterdam Durft heeft nauwelijks effect gehad. Dat blijkt uit onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van de gemeente Rotterdam heeft uitgevoerd.

Van onze correspondent
31 May 2006 08:37Gewijzigd op 14 November 2020 03:48

De campagne Rotterdam Durft ging in 2004 van start. Rotterdam wilde daarmee het slechte imago van de stad oppoetsen en deed dat vooral met tv-spotjes. Het blijkt echter dat de actie nauwelijks effect heeft gehad op het imago van de stad. Het algemene beeld van de stad is niet veranderd, blijkt uit het onderzoek van TNS NIPO.De stad scoort gemiddeld een 6,9, waarbij Rotterdamse studenten de stad het hoogste cijfer geven. De meeste mensen die niet uit de stad komen vinden de stad echter nog steeds onaantrekkelijk. Rotterdam krijgt van hen een dikke onvoldoende.

De helft van de ondervraagde Rotterdammers en regiobewoners heeft de campagne opgemerkt. Landelijk was de score maar 15 procent. Een aantal waarden dat door de campagne voor het voetlicht is gebracht is niet onopgemerkt gebleven. Voor betrokkenheid en ambitie krijgt de stad een goed cijfer.

Velen vinden dat er te veel in te korte tijd verandert. Rotterdam zou volgens de ondervraagden aan aantrekkelijkheid om er te werken winnen wanneer de bereikbaarheid van de stad zou worden verbeterd, er meer interessante banen zouden worden aangeboden, er meer parkeergelegenheid zou komen en de veiligheid zou toenemen. Ondernemers zeggen veel weerstand te ondervinden bij de gemeentelijke organisaties.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer