Binnenland

Klachten over loze 0900–nummers

DEN HAAG (ANP) – Telecomwaakhond Opta krijgt de laatste tijd veel klachten over dure, maar loze 0900–nummers. Bellers reageren bijvoorbeeld op een aanbod voor thuiswerk, worden minutenlang aan de lijn gehouden, maar krijgen uiteindelijk niemand te spreken. De toezichthouder zegt niet te kunnen optreden.

6 March 2006 20:21Gewijzigd op 14 November 2020 03:32

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) heeft onderzoek gedaan naar de klachten, maar heeft niet kunnen vaststellen dat aanbieders de wet overtreden. Ze voldoen bijvoorbeeld aan de eis om voorafgaand aan het gesprek het tarief (tot 80 cent per minuut) te vermelden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer