Binnenland

Immigratiedienst krijgt voldoende van cliënten

DEN HAAG (ANP) - De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) krijgt van zijn cliënten een voldoende. Vreemdelingen, ketenpartners en het bedrijfsleven zijn redelijk tevreden over de dienstverlening van de IND.

6 January 2006 11:13Gewijzigd op 14 November 2020 03:21

Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO van het afgelopen najaar, meldde het ministerie van Justitie donderdag.Volgens het onderzoeksinstituut zijn de cliënten met name tevreden over het functioneren van de medewerkers. Minder tevreden waren ze over de bureaucratische aspecten van de dienstverlening, zoals de doorlooptijd en het doorverwijzingsproces. TNS NIPO had voor het onderzoek contact met 325 bedrijven en ketenpartners en 376 vreemdelingen.

Het onderzoek heeft uitgewezen dat bij de bedrijven en ketenpartners meer behoefte bestaat aan proactieve informatie, bijvoorbeeld over veranderingen in regelgeving. Vreemdelingen willen meer en eenvoudigere informatie over de status van hun aanvraag. Volgens TNS NIPO zou de website van de IND hier een rol in kunnen spelen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer