„Zeeuwse imagocampagne moet anders”
MIDDELBURG - Er moet een aangepaste imagocampagne komen voor de provincie Zeeland. Dat vinden Gedeputeerde Staten van Zeeland.
Gedeputeerde Staten stellen voor de campagne, die jaarlijks 675.000 euro kost, te verbreden en met een campagne ván in plaats van óver Zeeland te komen. Door te redeneren vanuit de Zeeuwse identiteit en de kwaliteiten van Zeeland moet de trots van de Zeeuw worden opgevijzeld. Zeeuwen moeten ambassadeurs worden van hun provincie.Woensdag werden de resultaten bekend van de campagne ”Welkom in Zeeland”, die ruim drie jaar loopt. De doelstelling om jonge gezinnen naar Zeeland te trekken bleek niet tot zichtbaar resultaat te hebben geleid. Het meest opmerkelijk was wel dat driekwart van de mensen die zich in Zeeland vestigden tijdens de campagne, geen weet had van de campagne.
GS relativeren de uitkomsten en wijzen erop dat het aantal personen dat naar Zeeland verhuisde gelijkbleef, terwijl het aantal vestigingen in andere provincies terugliep.
Het is de vraag of het voorstel in goede aarde valt bij Provinciale Staten. De VVD wil niet langer geld steken in deze vorm van promotie, waarmee een meerderheid in de Staten voor stopzetting van de campagne is. PS nemen in december een beslissing.