Binnenland

De Telegraaf bereikt 2,5 miljoen mensen per dag

AMSTERDAM (ANP) – De Telegraaf bereikt per dag 2,5 miljoen mensen. Dat blijkt uit cijfers van de krant over het tweede kwartaal van 2005. De Telegraaf telde niet alleen krantenlezers, maar ook de gebruikers van internet en mobiele diensten. „Publicaties over almaar dalende oplagecijfers van alleen de papieren krant zijn achterhaald", meent Frank Volmer, directielid van De Telegraaf.

29 September 2005 07:09Gewijzigd op 14 November 2020 03:00

Volmer wil de regels die ten grondslag liggen aan de afspraken tussen adverteerders en kranten, herzien. Oplagecijfers (van de papieren krant) spelen daarin nu een bepalende factor. „Het gaat om het aantal contacten en de duur van deze contacten met de consument. De Telegraaf is een multimediaal platform geworden en zo willen we ook worden beoordeeld", stelt het directielid. Hij wil hierover de discussie aangaan met andere uitgevers en adverteerders.De oplage van de krant mag dan dalen, De Telegraaf stelt nu een veel groter bereik te hebben dan voorheen. Niet alleen lezen meer mensen de krant in zijn verschillende verschijningsvormen, ze besteden er ook meer tijd aan. „Tien jaar geleden kregen we zes dagen per week ongeveer een half uur aandacht van onze lezers, nu binden we consumenten zeven dagen per week meer dan een uur aan De Telegraaf", aldus de krant.

Op maandbasis bereikt De Telegraaf via zijn verschillende verschijningsvormen 6,8 miljoen ’unieke’ consumenten. „Dit komt neer op de helft van alle Nederlanders boven de 13 jaar", stelt de krant. Consumenten blijken goed op de hoogte van het feit dat De Telegraaf meer is dan een krant in zijn papieren vorm. Uit onderzoek, in opdracht van de krant, komt naar voren dat 40 procent van de Nederlanders De Telegraaf als medium beschouwt dat de hele dag door nieuws brengt. Ruim eenderde zegt de internetversie van de krant te bezoeken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer