Binnenland

Sms’je voor gestresste luchtreiziger

Schiphol werkt aan een alarmeringssysteem voor reizigers die hun vlucht moeten halen, maar vertraging oplopen door problemen met het treinverkeer. Om de gemoederen te bedaren kunnen zij binnenkort een sms’je ontvangen met daarin nuttige reisinformatie.

ANP
4 August 2005 21:32Gewijzigd op 14 November 2020 02:49

De luchthaven werkt daarbij samen met de Reisinformatiegroep, bekend van onder meer 9292ov.nl. In juni is een proef van start gegaan. Ongeveer 600 medewerkers van KLM en Schiphol krijgen bij grote verstoringen in het treinverkeer een bericht op hun mobiele telefoon. Dat zei directeur H. Ridder van de Reisinformatiegroep donderdag.

Schiphol wil zijn klanten zo tevreden mogelijk houden. Een stress veroorzakende reis naar de luchthaven moet zoveel mogelijk worden vermeden. „Ook het vervoer van en naar de luchthaven moet van hoge kwaliteit zijn", zei A. Lensvelt van Schiphol in Reiswijzer, het blad van de Reisinformatiegroep.

Dit bedrijf werkt bovendien speciaal voor Schiphol-gangers aan een aanpassing van de huidige reisplanner op internet. „Met behulp van het vluchtnummer wordt berekend hoe laat je van huis moet gaan. Ook het aantal uren dat je vooraf aanwezig moet zijn, wordt dan meegenomen", zei directeur Ridder.

„Technisch is dit niet ingewikkeld, maar we moeten wel goede afspraken maken met Schiphol", aldus Ridder. „We willen de onzekerheid voor reizigers verlagen".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer