Binnenland

Regels voor voedselreclame aangescherpt

Voedselreclame mag niet langer aanzetten tot overconsumptie. Ook moeten producenten voorzichtig omspringen met spotjes en advertenties voor kinderen.

ANP
3 June 2005 11:25Gewijzigd op 14 November 2020 02:37

Dat staat in de nieuwe reclameregels van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), die de Reclame Code Commissie heeft overgenomen. De FNLI heeft de code donderdag bekendgemaakt.

Volgens de levensmiddelenindustrie zijn de zelfopgelegde regels „een belangrijke stap in de strijd tegen overgewicht.” In het vervolg kan iedereen die vindt dat een reclame in strijd is met de code een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.

Het ministerie van Volksgezondheid juicht het initiatief van de levensmiddelenproducenten toe. Samen met onder meer fabrikanten en zorgverzekeraars werkt het departement aan een actieplan om overgewicht onder Nederlanders tegen te gaan.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer