Binnenland

Barendrecht prijst TramPlus aan

Ridderkerk moet juist blij zijn met een TramPlus-verbinding, luidt de opvatting vanuit buurgemeente Barendrecht. De gemeenteraad van Ridderkerk neemt maandag een besluit over de TramPlus. Hoewel Stadsregio Rotterdam deze lijn financiert, is het verzet groot.

Van onze correspondent
13 April 2005 09:23Gewijzigd op 14 November 2020 02:26

De onlangs aangelegde Carnisselandelijn is een succes. Tramlijn 25 zit tijdens de spits vol. Reizigers zijn binnen een halfuur op Rotterdam-Centraal. Zonder overstap. „Het comfort is goed, de snelheid hoog, en een tram zit nooit vast in de file, een bus wel”, somt S. N. Zuurbier, VVD-woordvoerder in Barendrecht, op.

„Elke extra overstap vormt een probleem”, meent woordvoerder J. van Geffen van Bewoners Organisatie Carnisselande. „Denk vooral aan ouderen, mensen in een rolstoel of een moeder met haar kinderwagen.”

Wel zorgt de Carnisselandelijn voor parkeerproblemen. Veel tramforensen stallen hun voertuig in de wijk. Zoiets kan ook in Ridderkerk-Drievliet ontstaan. „Dit moeten ze in Ridderkerk anders aanpakken”, zegt SGP-fractievoorzitter P. J. Kleinjan. „Zoiets los je op met parkeerkaarten.”

De aanleg van een sneltram tussen Ridderkerk en Rotterdam creëert een rechtstreekse verbinding. De Ridderkerkse politiek betwist het voordeel.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer