Rover aan NS: wees coulant met compensatie reizigers storing
Rover roept de NS op „maximaal coulant” te zijn als het gaat om compensatie van gedupeerde reizigers van de storing in Amsterdam zondag en maandag. Op de website deelt de reizigersorganisatie informatie over welke rechten je hebt als reiziger bij een dergelijke situatie.
Als gevolg van een IT-storing op de verkeersleidingspost van ProRail ontstonden grote problemen in het treinverkeer rondom Amsterdam. De storing begon zondag aan het einde van de middag en was korte tijd verholpen, maar keerde in de avond terug. Daardoor reden er een groot deel van de avond, de hele nacht en maandagochtend geen treinen van en naar Amsterdamse stations. Ook het internationale treinverkeer lag plat.
Een woordvoerder van Rover laat weten dat de storing een „bijzondere situatie” was die „grondig” geëvalueerd moet worden. Maandagmiddag had de organisatie nog steeds relatief weinig klachten van reizigers ontvangen. Volgens de woordvoerder komen er meer klachten als „situaties ontstaan dat reizigers geld terug willen van de NS maar dit niet krijgen”.