Buitenland

Spanje beperkt wachttijd aan telefoon tot hooguit drie minuten

Spanje maakt een einde aan de soms absurd lange wachttijd als je de klantenservice van een bedrijf belt. Wachttijden aan de telefoon mogen niet meer langer dan drie minuten duren.

ANP
31 May 2022 14:41

Een wetsvoorstel moet de klantenservice van bedrijven verbeteren en de wachttijd bij bijvoorbeeld een callcenter beperken tot maximaal drie minuten, aldus de Spaanse minister van Consumentenrechten, Alberto Garzón. Consumenten krijgen ook het recht om met een persoon te spreken in plaats van een zogenoemde chatbot (geautomatiseerde gesprekspartner).

Nutsbedrijven worden verplicht om binnen twee uur op klachten van klanten te reageren, aldus de minister. „De praktisch oneindige wachttijden zijn voorbij.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer