Familiebedrijf Dugros neemt trendy tassenmerk ZEBRA over
Dugros, groothandel voor lederwaren, heeft eerder deze maand het trendy tassenmerk ZEBRA gekocht, zo maakt Dugros donderdag bekend. Ondanks sterk gedaalde verkoopcijfers breidt het familiebedrijf uit.
Vanuit Oud-Beijerland levert de familiefirma tassen, riemen, koffers en portemonnees aan winkels in heel Europa. Doordat winkeliers in zowel binnen- als buitenland vanwege de coronamaatregelen hun winkels moesten sluiten, daalde de omzet van Dugros vorig jaar met 25 procent, aldus het bedrijf. Sommige weken werd er 82 procent minder verkocht dan normaal.
Toch zegt directeur Bas Duifhuizen niet te hebben getwijfeld toen hij de kans kreeg om ZEBRA over te nemen. Het merk ontwerpt en produceert onder meer eigentijdse schooltassen en shoppers. „Het is een bekend en sterk merk met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een waardevolle toevoeging voor onze merkenportefeuille.”
De coronacrisis is geen aanleiding om bij de pakken neer te zitten, laat de groothandel weten. „Ook nu geldt: stilstand is achteruitgang”, zegt zoon Pieter Duifhuizen, tevens teamleider, „We willen nu juist doorpakken en er sterker uitkomen. Met ZEBRA kunnen we een nieuwe doelgroep bereiken en onze markt verbreden.”
Schrijnend
De lockdownmaatregelen treffen retailers in de modebranche zwaar. Dat merkt Duifhuizen ook: „De situatie van onze klanten is soms schrijnend. We kunnen niet alles voor hen oplossen, maar proberen er elke dag het beste van te maken. Een nieuw, sprankelend merk als ZEBRA geeft ook onze klanten weer nieuwe verkoopkansen.”
Oprichtster van ZEBRA Chantal Slegers zegt veel vertrouwen te hebben in Dugros als nieuwe eigenaar van het merk dat zij in tien jaar tijd heeft opgebouwd. „Met trots geef ik ZEBRA in handen van Dugros. Het merk kan onder hun dak echt doorgroeien.”