Beter Bed groeit ondanks tweede lockdown
Beddenfabrikant Beter Bed heeft afgelopen kwartaal voor de zevende periode op rij omzetgroei laten zien. Ondanks de coronapandemie en het tijdelijk moeten sluiten van winkels door de tweede lockdown, pakten de laatste drie maanden van vorig jaar toch gunstig voor het beddenconcern. Dat lag voornamelijk aan de onlineverkopen.
Topman John Kruijssen zegt dat de huidige strategie van het bedrijf „duidelijk zijn vruchten afwerpt” en dat Beter Bed zowel offline als online groeit. De investeringen om het concern verder te digitaliseren, laten goede resultaten zien, aldus de topman. Het bedrijf gaat dit jaar nieuwe producten ontwikkelen, maar ook advies geven ‘met behulp van technologie’.
Afgelopen kwartaal noteerde Beter Bed 61,3 miljoen euro aan omzet, ruim 28 procent meer dan dezelfde periode een jaar eerder. De onlineverkopen stegen daarbij met bijna 120 procent. De verkopen in de Benelux deden het volgens het bedrijf goed vanwege koopjesfestijn Black Friday. Het bedrijf sloot in 2020 twaalf winkels. Daarmee kwam het totaal aantal winkels uit op 151 aan het eind van het jaar.
De beddenfabrikant zegt dat de huidige lockdown en de algemene corona-ontwikkelingen iedereen treffen. Het concern wil daarom nog geen voorspellingen doen voor 2021, maar denkt dat de uitrol van vaccins enige verlichting kan bieden. Beter Bed zegt verder op de kosten te blijven letten en de voorraden en leveringen in de gaten te houden, om verstoringen door de lockdown aan te kunnen.